Julie-in-Ethiopie.reismee.nl

Dag 76

Hallo allemaal,

Sinds gisteren ben ik terug van vakantie. Ik zal jullie een planning tonen van wat we allemaal gedaan hebben.

Dag 1

De eerste dag heb ikmama en peterontmoet in Addis Abeba. Dit was heel leuk om hen na lange tijd terug te zien. De eerste avond hebben we samen gezellig wat bijgebabbeld. We hebben lekkere hapjes gegeten. Katrien en Catherine waren er ook bij!

Dag 2

Voormiddag zijn we naar het lokale marktje van Addis Abeba geweest. Hier hebben we heel wat mooie souvenirs gekocht. Het was superfijn! Namiddag zijn we een kratermeer gaan bezoeken. Dit was een hele wandeling er naartoe. Het was wel de moeite om te zien!

Dag 3

We moesten 's ochtends afscheid nemen van Katrien en Catherine. Nadien zijn we naar Arba Minch vertrokken. Onze gids stond ons al op te wachten aan de luchthaven. We hebben die avond een zotte planning opgesteld samen met de gids. De gids was ook iemand die in de Hamerstam heeft gewoond. Nadien hebben we nog genoten van een massage in het hotel. Het hotel was echt prachtig!

Dag4

We zijn vertrokken naar het meer waar we vanuit een bootje krokodillen en nijlpaarden konden spotten. We hebben er superveel gezien. Ik vond dit best wel spannend om zo dicht bij deze dieren te zijn. Nadien zijn we doorgereden naar het marktje waar alle stammen wekelijks samen komen om hun voedsel te kopen. Hier hebben we ook het lokaal bier gezien. We hebben unieke souvenirs kunnen kopen gemaakt door de Hamerstam. Nadien zijn we doorgereden naar een dorpje van de Hamer. Hier mochten we binnengaan in een hutje. Ik mocht het dierenvel dragen van de moeder. Dit kreeg de moeder als de vader van het gezin gestorven was. Het was gemaakt van heel unieke, dure materialen zoals schelpen. Nadien zijn we de typische 'stick boys' tegengekomen onderweg naar Jenka. In Jenka hebben we overnacht in een luxueuze tent (eco lodge). Het ontbijt was ook super met kaas en salami ;).

Dag 5

De dag erna zijn we heel vroeg vertrokken naar de Mursistam. Dit was heel indrukwekkend om te zien. De hutjes zijn veel minder degelijk gebouwd als die van de Hamerstam. Dit heeft als reden dat als het regenseizoen eraan komt de Mursistam gaat verhuizen. Ze blijven maar tijdelijk op dezelfde plaats wonen. We hebben hier ook de typische lipschijven van klei kunnen kopen. Het voedsel dat ze eten hebben we ook mogen proeven. Nadien zijn we doorgereden naar de Konsostam. Hier hebben ze ons getoond hoe ze platen maken uit klei om bv Injerra op te bereiden. We hebben hier ook de lokale vodka mogen proeven. Toen we terug waren aangekomen in Arba Minch zijn we bij een Italiaan gaan eten, de pizza was heerlijk!!

Dag 6

Deze dag moesten we al terug vertrekken naar Jimma.Hier kon ik mijn ouders mijn omgeving tonen. De eerste namiddag zijn we naar Setto gegaan. Onderweg hebben we wat spulletjes aan de kindjes uitgedeeld. Nadien zijn we naar aapjes gaan zoeken op het unief maar ze waren niet aanwezig.

Dag 7

Voormiddag waren we naar Merkato geweest. We hebben ook de markt afgewandeld en een aantal souvenirs gekocht. Namiddag hebben we genoten aan het zwembad. In de avond waren we uitgenodigd bij Muluwork om iets te gaan eten. Dit was heel fijn om haar mijn ouders te laten ontmoeten.

Dag 8

Voormiddag waren we naar mijn schooltje in Hirmata geweest. Hier hebben we alle kindjes een potlood gegeven. Ze waren door het dolle heen. Mijn ouders vonden het fijn om mijn stageplaats te zien. Namiddag zijn we naar Leek Boyee geweest om de nijlpaarden te spotten, jammer genoeg hebben we ze niet gezien. In de avond zijn we een lekkere pizza gaan eten.

Dag 9

We zijn naar het unief gegaan, dit keer hebben we wel mooie aapjes gezien. Namiddag zijn we naar de waterval in Seka gegaan. Dit was superfijn. Jammer genoeg moesten mijn ouders alweer naar België vertrekken.

Ik zou nog uren kunnen doorgaan over de unieke belevenissen die ik deze vakantie heb gehad. Ik ben superdankbaar dat mama en peter naar me toe zijn gekomen. Het is voorbij gevlogen. Ik ben weer helemaal opgeladen om er terug tegenaan te gaan!

Heeeeeel veel liefs, Julie!

Reacties

Reacties

Monique Mues

Wat een prachtig verhaal Julie
Ik merk dat het een fijne tijd was, blijf er van genieten hoor, eigenlijk kijk ik uit naar beelden van uw belevenissen?
Ik zal mama binnenkort nog wel eens horen.
Lieve schat doe het daar goed en geniet he, veel kusjes ???? tot ....Monique

mama

Hallo lieve schat wij hebben enorm genoten van de vakantie samen met jou. Ik ben erg fier op mijn dochter. Dikke kussen.

uw peter ( Angelo )

Lieve schat , het was een super reis en ervaring , heb er echt van genoten , dat had je fijn in elkaar gestoken . Julie je doet het dat daar super goed , doe zo verder en geef de hele groep groetjes , jullie zijn een toffe groep .
Dikke kusjes uw peter xxxxxxxx

Ria

Wauw Julie...nu ben ik nog nieuwsgieriger om je mama haar verhaal te horen. Zo'n prachtige uitstappen...zo'n fijne tijd...zo'n prachtig werk.
Ik wens je nog een fijne tijd en veel energie om je werk daar af te werken.
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!