Julie-in-Ethiopie.reismee.nl

Dag 94

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets op mijn blog heb gepost!

In de psychiatrie verloopt alles nog steeds vlot. De 4 soorten therapiëen blijven we zoveel mogelijk toepassen omdat we zien dat dit een positief effect heeft op het functioneren van de cliënten.

Voor Sister of Charity hebben we leuke nieuwe spullen gekocht. Zo kunnen we de kinderen nog meer prikkelen via de verschillende zintuigen.

In mijn schooltje ben ik volop bezig met het invoeren van nieuw didactisch materiaal. Afgelopen week heb ik de tegenovergestelden aangebracht zoals een vol glas water een leeg glas water. Dit heb ik gedaan a.d.h.v. afbeeldingen. De dagen van de week zijn nu ook herkenbaar aan figuren. Maandag is de maan, dinsdag zijn 2 vingers,... zo kunnen de kinderen de correlatie leggen tussen afbeelding en dag. Deze week had ik een activiteit gedaan waarbij de kinderen vrij creatief iets mochten creëren. Ik had tijdschriften, stiften, figuren en potloden meegenomen. Zo konden de kinderen oefenen op fijne motoriek en fantasieontwikkeling.

Vorige week hebben we gekookt voor de weeskinderen. Dit was super. Er waren 110 kinderen komen eten. We moesten 4 schapen slachten. Het was een heel tof feest!

Deze week heb ik jammer genoeg ziek in bed gelegen met Salmonella, dit is jammer want zo verlies ik wat tijd dat ik weer andere nuttige dingen kan doen. Gelukkig is het nu weer wat beter!

De tijd in Jimma gaat veel te snel, over 2 weekjes vertrek ik alweer naar huis...

Liefs, Juliexxx

Reacties

Reacties

MONIQUE

Maar lieve Julie verzorg jezelf ook goed hoor, ik ben trots op je voor al het werk wat je er doet. De tijd kort af inderdaad, mama zal blij zijn lieve schat. Het koken en het feest kan ik Me inbeelden zal Super geweest zijn, proficiat.

Dikke knuffel xxx ????

Frans

Arm schapen!! die op 2 benen en 4 poten!
Heb je er ook van gegeten?

Van die met 4 poten bedoel ik!

Zal toch heel blij zijn als je terug bent,kijk er naar uit.

Grts Frans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!